Com ja sabeu vàrem començar el
projecte anomenat “Sant Carles als ulls de les casetes” i com a qualsevol
activitat, per molt ben planificada que estigui, sempre hi ha canvis.
En aquest cas el canvi va
arribar després de realitzar les dues primeres sessions, una primera
d’observació del poble (oliveres, font i església) i la segona de reflexió. La
idea principal era que a la reflexió la mestra planteges preguntes, arran de la
visualització de les fotos realitzades a la primera sessió, i que els nens
anessin explicant que era el què havien vist. Però, què va succeir? Que els
nens s’inventaven les respostes, no deien el que realment havien comentat quan
havien trobat coses interessants a l’observació. Per exemple, ells van trobar
un pou tancat amb una porta i picaren la porta, la qual produïa un so llarg, i
a la reflexió deien que havia un lleó o un elefant, etc.
Encara així, la mestra va
intentar redirigir la conversa però va ser impossible ja que en veure altra
imatge es seguien inventat les respostes. Per tant, vam haver de desistir i
entengueren que la conversa en situació real és molt més útil que no pas
posposada, cosa que anotarem per properes activitats.
D’igual
manera, la tercera sessió (visitar el carrer de vianants) va ser substituïda
per dos sortides al bosc, ja que començava el bon temps i els nens venien
contínuament a classe amb floretes. Per tant, van decidir fer una sessió per
agafar floretes i veure els bitxets que en elles viuen i una quarta sessió per
anar al bosc on hi havia moltes plantes i molts animalets.
No hay comentarios:
Publicar un comentario