En aquestes dues setmanes hem
assistit a dues reunions de claustre i una de cicle i és per a mi un tipus d’activitat
nova, doncs no havia participant mai en aquestes tasques docents.
A la primera setmana podem dir que
varem fer acte de presència a una de les reunions de cicle que porten a terme totes
les setmanes les tutores d’infantil, la mestra de suport i la mestra d’Audició
i Llenguatge. Doncs, en aquesta trobada la coordinadora de cicle havia previst
redactar d’una manera més formal el projecte d’intracicle que estan realitzant
ja des de principis de curs. És a dir, aquest projecte ja existia, anomenat
anteriorment Racons Intracicle, mes el varen modificar i d’aquestes
transformacions s’havien redactat alguns principis i objectius, però no el
gruix del projecte. És per aquest motiu que les reunions de cicle, d’aquí
endavant, es dedicarien a la revisió d’aquest document, a no ser que hi hagi altra
tasca més urgent.
D’altra banda en aquesta primera
setmana també varem poder assistir a la presentació d’una de les Bones Pràctiques,
envers les matemàtiques, que està portant a terme el centre amb motiu de la
seva nova incorporació al Projecte de Qualitat.
En aquesta exposició és feia també
un petit resum sobre un dels cursos de formació per al professorat. Aquest tractava
els processos que segueixen els infants per a entendre les matemàtiques des de
la seva arrel. O sigui, ens informaren que, segons Jordi Segarra, els nens per
poder entendre en un futur els conceptes de quantitat, nombre i/o poder
resoldre satisfactòriament algun problema matemàtic de la vida quotidiana,
abans han d’haver manipulat amb els objectes, representat i simbolitzat amb
altres elements tot allò relacionat amb la quantitat.
Després d’aquesta explicació va
sorgir un debat entre els professors sobre les diferents maneres que tenen els
nens d’altres països d’afrontar els problemes matemàtics. Concloent que, era més
útil fer d’aquesta diferència un motiu d’investigació que no pas un conflicte,
ja que si els alumnes sabien arribar, amb els seus mètodes, a les mateixes
solucions que nosaltres, no havíem d’insistir-los innecessariament en canviar
la seva estratègia.
Un text que figura al passadís de l'escola. |
I ja per acabar avui hem assistit a
una reunió de claustre, on la directora ens ha explicat que durant aquest curs
escolar el col·legi tornaria a participar en una de les proves del Institut d’Avaluació
i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE). Aquest qüestionari
es realitza a alumnes de quart de primària, a les seves famílies i als seus
professors, de manera que si l’alumne ve de casa amb un nivell sociocultural i
en sortir de l’escola aquest nivell ha augmentat, vol dir que l’escola està realitzant
una bona tasca.
És per tot això que amb aquestes
tasques, que no són directament amb els infants, estic descobrint un altre
tipus de feina docent, que pel moment no em desagrada mica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario