Els dimecres mengem fruita, i sabeu què fem amb les pells? Les donem a les gallines, doncs el tercer dia de
la setmana li toca a la classe de “Les Casetes” alimentar a les mascotes de l’escola.
Això ho fem després del pati i
abans de descansar, doncs en fer la fila per tornar a classe la mestra tria a cinc
encarregats: un agafa la bossa de les escombraries de l’orgànic de la nostra
classe, un altre la de la classe de “Les Granotes” (5è d’EI, grup A), un altre
la de la classe dels “Avios” (5è d’EI, grup B), el quart li demana la clau del
galliner a la tutora d’aquest darrer grup i el cinquè s’encarregarà d’agafar
els ous, si n’hi ha. Així ja estem llestos per pujar al pati del bosc i
apropar-nos al galliner.
En arribar al indret mencionat,
tots els nens es posen al voltant de la gàbia, mentre els encarregats fan la
seva funció: el de la clau obri la porta, amb ajuda de la mestra, i els del
menjar entren dins per buidar el contingut de les bosses. A més a més, entre tots
mirem si tenen blat i aigua i intentem trobar els ous, doncs no sempre les
gallines posen els ous al mateix lloc. Quan els albirem li diem a l’encarregat
dels ous, ell els agafa i sortim fora. Una vegada estem fora, tornem a fer fila
i: l’encarregat de la clau torna aquesta al seu lloc, els del menjar tiren les
bosses al contenidor groc i el dels ous els porta a la classe dels “Ànecs” (6è d’EI,
grup A), doncs la tutora del grup és l’encarregada de fer la venda entre els professors.
Després de llegir totes les
tasques que poden arribar a fer els nens amb el galliner i la satisfacció que
els aporta realitzar una tasca d’aquestes característiques, com és tenir cura
dels animals, no penseu que és un projecte innovador?
Potser algú pensa que això no
està a l’abast de totes les escoles, però segons expliquen les mestres crear un
projecte com aquest no necessita més que: energia i ganes per portar-ho a la pràctica,
gallines i pares o altres adults que vulguin col·laborar en la creació del
galliner. Al meu parèixer no és tant complicat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario