lunes, 20 de mayo de 2013

Hi ha moltes coses a aprendre.

Després d’aquests mesos de pràctiques i de reflexió constant m’agradaria tancar aquesta etapa amb una valoració.

Durant aquest espai de temps han succeït moltes coses, unes que m’han agradat més i altres menys, però totes útils en aquest camí constant de l’aprenentatge on, gràcies a totes aquestes situacions, he aprés més de mi mateixa.

He pogut constatar algunes de les meves limitacions per millorar-les en un futur, com no tenir prou estratègies per sortir d’una situació imprevista com és que els infants acabin la feina o activitat prevista abans del temps preestablert. Això, per a mi, al principi era un moment d’angoixa probablement perquè sóc de ment calculadora i m’agrada tenir-ho tot ben organitzat i quan alguna cosa no va com esperava doncs em posava nerviosa, però després de viure diverses situacions d’aquestes he aprés a assumir-ho, ja que els nens són imprevisibles i això hi ha que aprofitar-ho. Et fan evadir-te de preocupacions innecessàries i entendre que allò vertaderament important és el goix que senten en realitzar alguna cosa que els hi agrada.

Però no penseu que tot ha estat “patir”. Paral·lelament he vist créixer els meus punts forts o capacitats, és a dir, un context tant idoni com és la vida diària a una classe pot ser esgotador però també molt enriquidor. Deixa que realment puguem desenvolupar les nostres capacitats i posar-les en marxa, en el meu cas en relació a la documentació, m’he adonat que m’agrada enregistrar les situacions per després aprofitar-les en comunicació amb les famílies o amb els mateixos nens i potser això té alguna cosa a veure amb la meva capacitat reflexiva, no ho se.

I com no pot ser d'altra manera, encara ens queden moltíssimes coses a aprendre i moltes més a fer. És per això que els meus objectius de cara al futur són seguir fent i aprenent i, a poder ser, tot plegat com suggereix Schön (1992) amb el seu concepte “leerning by doing”.

Learning by Doing

No hay comentarios:

Publicar un comentario