lunes, 1 de abril de 2013

El descans i la higiene també són situacions educatives.


Cada dia abans d’esmorzar hi ha un moment d’higiene que és on els nens es renten les mans. Per això necessiten arromangar-se les mànigues dels jerseis, agafar una mica de sabó, rascar les mans, esbandir-se-les i eixugar-se-les amb un paper, a més de tirar aquest a la paperera.

Tota aquesta seqüència d’accions conformen una situació educativa, no només per la importància de la higiene personal, sinó pel fet de realitzar tot això d’una forma autònoma i amb molts altres infants al seu voltant, el que implica que l’adult no estarà només per un dels nens sinó que ha d’atendre’ls a tots.

Igualment, durant l’esmorzar són els propis al·lots els que obrin els seus menjars i s’alimenten. Si han menjat iogurt han de netejar la cullera i eixugar-la, a més de recollir els papers per tirar-los a la paperera, recollir la motxilla i fer neta la taula. Després, han de posar bé la cadira i cordar-se la jaqueta tots sols, realment tota una enfeinada.

D’altra banda després del patí els nens fan un petit descans amb l’ajuda de musica relaxant on han d’estar en silenci i intentar no molestar als demés boixos. De manera que en acabar se’ls fa anar, per grups, al bany, on veuen aigua i es renten les mans.

Així que hi ha molts de dies que, mentre la mestra prepara la següent activitat, jo m’encarrec d’aquests dos moments. Els quals fomenten una convivència sana creant contextos de benestar i tranquil·litat, afavorint d’aquesta manera diferents situacions educatives.

No hay comentarios:

Publicar un comentario